تفاوت محتوای فروش و محتوای معرفی
محتوای معرفی با محتوای فروش تفاوت زیادی دارد. برای تولید محتوای معرفی، عکس، بنر، پروموشن و متن صفحات، همه باید در راستای معرفی حرفهای شرکت یا سازمان مورد نظر باشد. ولی محتوای یک فروشگاه آنلاین را باید با دید تجاری و فروش تولید کرد. کسانی که در زمینه طراحی و تولید محتوای فروشگاههای آنلاین فعالیت دارند، باید این سوال را از خود بپرسند که چگونه عکس بگیرند، بنر و پروموشن طراحی کنند، و مطلب بنویسند تا کاربر ترغیب به خرید از آنها شود و حتی این فروشگاه را به دوستان خود معرفی کند. بازگشت کاربر به یک فروشگاه آنلاین و در اصطلاح دنبال کردن آن فروشگاه، اهمیت زیادی در حفظ بقای آن فروشگاه دارد.
بنر (Banner)
انتخاب عکس مناسب برای طراحی بنر بسیار مهم است. امروزه در دنیای وب رایج نیست تا از عکسهای آماده (Stock Photo) استفاده شود. سایت های موفق و پربازدید که فروش آنلاین بالایی هم دارند، اغلب از عکاسان حرفهای برای عکاسی از محصولاتشان کمک میگیرند. اگر از عکسهای آماده استفاده میکنید برای پیدا کردن عکس مرتبط با بنرتان زمان کافی صرف کنید و از اولین عکسی که دیدید استفاده نکنید. بعضی از عکسهای آماده خیلی تکراری هستند و بارها در سایتهای مختلف از آنها استفاده شده است. انتخاب فونت مناسب، چیدمان متن و محل قرارگرفتن آن روی عکس نیز بااهمیت است.
در وایرفریم پایین دو نمونه بنر را میبینید. منظور از ضربدر، عکسی است که میتوانید به عنوان تصویر زمینه یا قسمتی از بنر از آن استفاده کنید. مستطیلهای خاکستری در سطر اول، عنوان را نشان میدهند که معمولا در بنر، نام برند و متنی است که میخواهید خیلی به چشم بیاید و بزرگتر از بقیه متن باشد. مستطیلهای باریک متنی است که برای توضیح بنر در نظر دارید. مستطیل سفید هم دکمه call to action است.
فرض کنید یک فروشگاه آنلاین و یک وبسایت قصد دارند تا روز زن را تبریک بگویند. در طراحی بنر فروش، هدف اصلی ما فروش محصولات به علاوه تبریک روز زن است، بنابراین باید محصولاتی مرتبط با این مناسبت انتخاب کنیم تا کاربر ترغیب به دیدن و خرید از این مجموعه شود. ولی در بنر معرفی، هدف تنها تبریک گفتن روز زن است، نه معرفی محصولات. نقاشی کردن برای بنرهای مناسبتی علاوه بر اینکه بنر شما را از دام عکس های تکراری و روتین نجات می دهد، نشان دهنده میزان احترام و صرف وقت شما برای مشتری است.
محتوای بنر برای فروش
محتوای بنر برای فروش بهتر است معرفی یک برند یا یک محصول جدید، حراجهای مناسبتی (حراج نوروز یا فصلی)، معرفی مجموعهای مرتبط با مناسبتی خاص (لوازمالتحریر برای روز دانشجو)، معرفی مجموعهای از محصولات یک برند و … باشد.
پروموشن (Promotion)
از لحاظ محتوا، پروموشن شباهت زیادی به بنر دارد با این تفاوت که اندازه آن کوچکتر است و در نگاه اول توجه کاربر را به خود جلب نمیکند. اصولا جای پروموشنها زیر بنر، بالای فوتر، یک ردیف بالا یا پایین محصولات صفحه اول، ستون سمت راست یا چپ بنرها است. برخلاف بنر که همیشه جای ثابتی دارد و به صورت اسلایدری نمایش داده میشود، پروموشنها میتوانند در چندین سطر از صفحه اول استفاده شوند.
در وایرفریمهای بالا سه نوع پروموشن و محل قرار گرفتن آنها را میبینید. در تصویر اول و دوم هر سه پروموشن زیر بنر قرار دارند ولی نحوه چیدمان آنها متفاوت است. در تصویر سوم پروموشها کنار بنر و پایین آن قرار دارند.
نکاتی که در انتخاب عکس و فونت بنر گفته شد برای پروموشن نیز صادق است. پروموشنهای فروش برای توضیح یا نمایش محصولات یک برند، معرفی دستهبندی خاصی از محصولات، تخفیفهای مناسبتی (عید نوروز، شب یلدا، روز دانشآموز و …) استفاده میشوند.
منبع رز بنر در صورت درخواست بنر با ما تماس بگیرید.
۰۹۳۳۴۹۹۳۶۲۵