نکاتی در انجام سفارش طراحی لوگو
توصیه می شود برای هر سفارش، چند طرح بزنید تا مشتری بتواند از میان طرح های شما یکی را انتخاب نماید. بیشتر سفارش دهنده ها درهنگام دیدن چند طرح مختلف ، با رضایت بیشتری یکی را انتخاب میکنند تا اینکه تصور کنند شما یک طرح را به اجبار به او تحمیل نموده اید.
هرگز به سفارش دهنده، طرحی را که بیشتر از دیگر طرح هایتان می پسندید القا نکنید و اجازه دهید او یکی را برگزیند. اما اگر او خود، برای شنیدن نظرات و توضیحات شما علاقه نشان داد، می توانید در مورد ارجحیت یکی از طرح هایتان برایش توضیحاتی دهید . اما در نهایت انتخاب با اوست.
با توضیح در مورد وجود انواع نمادها و انواع آرمها برای سفارش دهنده، از او بخواهید تا تمایل خود را برای هر کدام از انواع آرم ها اعلام نماید تا شما فوکوس خود را بر آن سبک از طراحی، متمرکز نمایید. همواره حق را به سفارش دهنده بدهید و سعی کنید تا در نهایت، نظرات او در کار شما اعمال شود، زیرا صاحب نهایی طرح اوست و با این کار حرفه ای گری و محبوبیت شما افزایش می یابد.
بیشتر درخواست کنندگان طراحی لوگو انتظار دارند که لوگوی طراحی شده آنها تمام و کمال ، گویا هر آنچه باشد که شرکت یا موسسه آنها مشغول آن هستند. استفاده از عین محصول در طراحی لوگو ضرورتی ندارد، مثلا لوگوی شرکت نایک Nike که یک شرکت معتبر و مطرح تولید محصولات ورزشی در دنیا است، هیچ المانی که بطور مستقیم اشاره ای به یک حرکت یا محصول ورزشی داشته باشد در طراحی لوگوی آن وجود ندارد.