مطالب تازه
خانه » اخبار گرافیک » المان های طراحی پوستر

المان های طراحی پوستر

پوستر مانند دیگر طراحی های گرافیکی از سه المان ثابت : رنگ و فونت و فرم تشکیل می شوند که ارتباط بصری، برای انتقال مفاهیم خاص به بیننده، برقرار می کنند. مخاطبان پوستر عامه مردم هستند و هر پوستر گستره فراوانی از جمعیت را، مخاطب قرار می دهد.

  • رنگ
رنگ: برای استفاده از رنگ در پوستر باید مفاهین رنگ ها را هم در نظر داشته باشیم. از آنجا که پوستر وسیله تبلیغات هستند، انتخاب رنگها در اثربخشی پوستر و موفقیت اطلاع رسانی آن سهم قابل توجهی دارد. بهتر است طرح شما بیش از سه رنگ اصلی و مهم نداشتع باشد. یعنی پوستر طوری طراحی شود که در آن سه رنگ با درجه اهمیت متفاوت نیز وجود داشته باشد. از میان این سه رنگ، یک رنگ بار و سنگینی بیشتری داشته باشد. رنگ دیگر دررتبه دوم از نظر اهمیت باشد و رنگ آخر در جایگاه سوم اهمیت قرار گیرد. اینگونه حال و هوای اصلی تبلیغات یا اطلاع رسانی پوستر شما مشخص می شود.

رنگ های زیاد فقط در موارد خاص از جمله: حس شلوغی و درهمی مورد استفاده قرار می گیرد و تاثیر گذاری کمتری خواهد داشت.در پوستر خوراکی بیشتر رنگ های گرم به دلیل تاثیری که بروی بیوشیمی بدن می گذارد (افزایش هیجان و ضربان نبض) استفاده می شود و رنگ های سرد به دلیل تاثیر متقابل آن با رنگ های گرم، احساس آرامش و اطمینان را به بیننده منتقل می کند و شاید مثلا در پوستر تبلیغاتی سازمان های بیمه و یا بانک ها و … کاربرد و اثر بخشی بیشتری داشته باشند.

Creative Print Advertisements 23 520x733 212x300 المان های طراحی پوستر

المان های طراحی پوستر

 

anadolu sigorta insurance poster by webhancher d6a06c2 212x300 المان های طراحی پوستر

المان های طراحی پوستر

  • فرم
فرم: در تصاویر پوسترها اشکال و نمادهای بکار رفته همان فرم ها هستند که هرچه خلاقانه و تصویرسازی شده باشد ماندگارتر و تاثیرگذارتر خواهد بود. در انتخاب فرم ها باید دقت لازم را به کار برد زیرا آنها هم مانند رنگ ها مفاهیم متفاوت و خاص خودشان را دارند مثلا خطوط شکسته در صنایع سنگین استفاده بیشتری می شود (مانند صنایع خودروسازی) و خطوط منحنی در صنایع و خدمات یا تولیدات ملایم تر (مثلا صنایع غذایی یا تولیدات اسباب بازی ) بیشتر استفاده می گردد.

  • فونت
فونت: یکی دیگر از المان های پوستر که مانند سایرین باید با دقت انتخاب شود فونت است و انتخاب آن باید در جهت موضوع و هدف پوستر صورت گیرد. مثلا در پوستر یک رویداد تاریخی، معمولا از فونت های مخصوص همان زمان استفاده می شود زیرا جالب تر به نظر می رسد. یا بهتر است درپوستر تولید محصول کودکانه، از فونتهای کودکانه یا فانتزی استفاده گردد. سعی کنید نوشته های پوستر را ساده ننویسید. اگر پوستر شما ساده است، نوشته های آن نباید ساده و شبیه کلمات کتاب یا مجله باشد. هر خلاقیتی که می توانید برروی فونتها و نوشته اعمال کنید تا نوشته های پوستر شما شبیه کتاب داستان نباشد.

bc poster11 213x300 المان های طراحی پوستر

المان های طراحی پوستر

درباره‌ی والا علیزاده

" متولد 1369 تهران " _ " تحصیلات در مقطع کارشناسی گرافیک ،دانشگاه علم و فرهنگ – دیپلم گرافیک " من آشنایی و علایق خود را با دنیای طراحی مدیون علاقه شدید به نقاشان و هنرمندان بزرگ داخلی و خارجی هستم. مشخصه تجربه اندوزی و جستجو گری و همچنین خلاقیت برای هنرمندان امری مهم تلقی می شود و من نیز خود را از این قاعده مهم خارج نمی دانم.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code class="" title="" data-url=""> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong> <pre class="" title="" data-url=""> <span class="" title="" data-url="">