مطالب تازه
خانه » مقالات » دسته بندی لوگوها ،آرم ها و نمادها

دسته بندی لوگوها ،آرم ها و نمادها

دسته بندی لوگوها ،آرم ها و نمادها

لوگو، آرم یا نشانه نمادیست برای بیان کردن یک عبارت کسب و کار و یا القا نمودن یک مفهوم. لوگو ، آرم و یا نشانه عموما بالقوه ترین نقش را در معرفی یک برند یا نام تجاری ایفا می کنند و به بیان ساده تر ریشه اصلی تبلیغات ، بازارسازی و جذب مشتری برای یک کسب و کار ،لوگوی آن مجموعه و کسب وکار محسوب می شود. طراحی نشان تجاری یکی از تخصص های عالی و منحصر به فرد در علم طراحی های گرافیکی محسوب می شود و سابقه طراحی نشانه به زمانهای بسیار بسیار دور بر می گردد، آنجا که انسانهای اولیه برای انتقال مفاهیم مربوط به مثلا شکار در یک نقطه، علائمی را روی دیوار غارها ثبت می کردند و هر کجا آن علامت دیده میشد، مفهوم واحدی را به مخاطب و بیننده منتقل می نمود. از تحولات مربوط به ثبت نشانه ها در دیواره غارها بود که حروف و به تبع آن خط اختراع گشت.
امروزه لوگو، نشانه یا علامتی گرافیکی است که توسط سرمایه داران تجاری، موسسات، صاحبان کسب و کار و حتی اشخاص حقیقی، برای متمایز کردن خود از دیگران در دید مشتریانشان، استفاده می شود.

imagesclip دسته بندی لوگوها ،آرم ها و نمادها تایپوگرام ها:

گرچه به نوعی معتقدیم تفاوت خاصی میان طرح های تایپوگرام و پیکتوگرام وجود ندارد زیرا حروف نیز خود تغییر شکل یافته اشکال یا فرم ها هستند، اما به زبان تخصصی تر باید گفت: تایپوگرام ها آن دسته از آرم ها هستند که عنوان شرکت یا موسسه یا رویداد مورد نظر با یکی از فونت های موجود به شکل نمادین نوشته میشود، یا با کمی تغییرات تبدیل به اشکالی شبیه حروف میگردند.  نکته ای که در رسم تایپوگرام ها باید توجه داشته باشید، آنست که در طراحی آن به  هیچ وجه نباید خوانایی حروف یا کلمه از بین برود. طرح تایپوگرام باید واضح باشد و با کوچک و بزرگ شدن، از خوانایی آن کاسته نگردد.

imagesclip دسته بندی لوگوها ،آرم ها و نمادها  پیکتوگرام ها:

همانطور که از نامش (pictogram) مخفف picture برمی آید، به آرم های تصویری گفته می شود که توسط اشکال و فرم و خط بدون نوشتار در آنها یا علائم اختصاری حروف ، طراحی می گردند.
این نوع لوگو از پر طرفدارترین و شاید زیباترین طراحی آرم ها باشد. اما معمولا از نظر حرفه ای زمانی استفاده می گردد که شما و نام شرکت شما به خوبی شناخته شده باشد. گاهی شرکت ها ابتدا با آرم تایپوگرام وارد عرصه تجارت گشته و پس از ثبت نام آنها به صورت آرم، در جای جای رد تجاریشان و دهان به دهان گشته شدن برند تجاری شان، اقدام به طراحی آرمی پیکتوگرام برای تجارت خود مینمایند.

imagesclip دسته بندی لوگوها ،آرم ها و نمادها  آرم ترکیبی از پیکتوگرام و نوشتار:

این نوع آرم ها هم از المانهای پیکتو هم از نوشتار درقسمتی از طرح بهره جسته است. معمولا شکل زیبایی ندارند. زیرا بهتر است آرم تصویری ابتدائا بدون نوشتار رسم شود، و این ترسیم به گونه ای باشد که نوشته ی دلخواه بعدا به آن اضافه شود، نه آنکه نوشته خود جزوی از آرم شود.

imagesclip دسته بندی لوگوها ،آرم ها و نمادها  نشانه های پیامی و شعاری:

یک نوع دیگر نشانه نیز وجود دارد که نمادیست که حاوی انتقال پیام شعارگونه در آن است و شعار آن سازمان را منتقل می کند نه نام یا فعالیت آن موسسه. این نوع نشانه ها را، نشانه های شعاری می گویند. نمونه آن می توان به آرم شرکت نوکیا که از دو دست که در هم تنیده است و حاوی پیام انتقال یا دستگیری و ارتقا را می رساند، اشاره نمود. از نمونه های دیگر نشانه های شعاری می توان به نشانه یکی از بانک های ژاپنی اشاره کرد که آرم آن یک قلب قرمز در داخل یک مربع می باشد که پیام همدلی را منعکس می نماید.

امیدوارم از این مطلب استفاده کافی را کرده باشین جهت کسب اطلاعات بیشتر از طراحی بنر با ما تماس بگیرین.

درباره‌ی azizi

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code class="" title="" data-url=""> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong> <pre class="" title="" data-url=""> <span class="" title="" data-url="">