مطالب تازه
خانه » مقالات » راهکارهای افزایش بهره‌وری بنر های تبلیغاتی

راهکارهای افزایش بهره‌وری بنر های تبلیغاتی

راهکارهای افزایش بهره‌وری بنر های تبلیغاتی

گرچه تبلیغات از طریق بنر تنها راهکار تبلیغ نیست و این روش هم مزایا و محدودیت های خاص خود را دارد ، ولی تجربه نشان می دهد که استفاده هوشمندانه از بنر بویژه در معرفی نام تجاری ( Brand ) و پیشبرد فروش بسیار موثراست . بسیاری از آگهی دهندگان به شناخت کاملتری از تبلیغات بنر ( Banner Advertising ) نیاز دارند تا بتوانند بخوبی از آن استفاده کنند.

بر اساس آمار سازمان بین المللی تبلیغات( IAB ) ،‌ در سال ۲۰۰۰ میلادی ، تبلیغات از طریق بنر ۴۷ ٪ کل تبلیغات آنلاین را تشکیل داده است . بویژه اگر توجه کنیم که رقم کل تبلیغات آنلاین در این سال ۲ / ۸ میلیارد دلار بوده ، بیشتر به اهمیت این نوع تبلیغات پی می بریم راهکارهای افزایش بهره وری بنر به شرح زیر است.

Untitled 1 راهکارهای افزایش بهره‌وری بنر های تبلیغاتی برای بنر های خود پیام های جذاب و کوتاه تهیه کنید .
بنر های تبلیغاتی با بیلبورد های خیابانی قابل مقایسه اند .این آگهی ها باید نظر بیننده را به مدتی کوتاه جذب کنند . بنرخواه در بالای صفحه باشد ، یا در وسط و کناره های آن ، باید با چند کلمه یا تصویر مختصر پیام خود را انتقال دهد . این آگهی ها بخصوص در معرفی نام و مارک های تجاری بسیار موفق عمل می کنند ، زیرا نام ها یا تصاویر کوتاه بخوبی در ذهن جای می گیرند . اگر شرکت کوچکی دارید و می خواهید مستقیما به تبلیغ کالا و خدمات خود بپردازید باز هم بهتر است همین رویه را در پیش گیرید ، یعنی کلام و تصویری را انتخاب کنید که به زیبایی و در کمال اختصار پیام شما را انتقال می دهد .

Untitled 1 راهکارهای افزایش بهره‌وری بنر های تبلیغاتی اطمینان یابید که بنرها مخاطب را به جای درستی هدایت می کنند .
اگر از بنر برای معرفی سایت خود استفاده می کنید ، قابل قبول است که مخاطبان را به صفحه اصلی ( home page) سایت بفرستید . اما بنر هایی که برای پیشبرد فروش و ارائه پیشنهادات خاص طراحی شده اند ، ممکن است با هدایت مخاطبان به صفحه اصلی سبب سر در گمی ایشان شوند . در این موارد ، بخصوص اگر پیام یا راهنمای تصویری مناسبی برای هدایت این بازدید کنندگان در صفحه اصلی پیش بینی نکرده باشید ، احتمالا آنها را از دست خواهید داد .

Untitled 1 راهکارهای افزایش بهره‌وری بنر های تبلیغاتی تبلیغات خود را هدف گیری کنید .
منظور از تبلیغات هدفگیری شده ، پیام رسانی به مخاطبانی است که دارای علائق مشترک شغلی ، تخصصی ، هنری ، ورزشی و امثال آن هستند . در تبلیغات از طریق بنر این گروه ها را می توان با دسته بندی سایت های نمایش دهنده آگهی از یکدیگر تفکیک کرد ، بطوری که هر آگهی برای گروه خاصی از مخاطبان پخش شود . نا گفته پیداست که به این ترتیب هزینه ها کاهش و بازدهی تبلیغات به میزان درخور توجهی افزایش می یابد .

Untitled 1 راهکارهای افزایش بهره‌وری بنر های تبلیغاتیتبلیغات خود را با گروههای کوچک محک بزنید .
یک وجه امتیاز یا زیبایی تبلیغات اینترنتی این است که با هزینه ناچیزی می توانید آگهی های خود را با گروه کوچکی از مخاطبان بیازمائید . همچنین می توانید بنرهایی با شکلها ، رنگها ، متنها و اندازه های مختلف تهیه و اثر بخشی آنها را با هم مقایسه کنید . با کمی دقت و حوصله می توانید پیشنهاد های فروش را بگونه ‌ای تنظیم نمائید که با خصوصیات و علائق گروهی مخاطبان سازگارتر شده و بیشترین نتیجه را به بار آورد .

Untitled 1 راهکارهای افزایش بهره‌وری بنر های تبلیغاتی بخشی از استراتژی کلی تبلیغات خود را به بنر اختصاص دهید.
تبلیغات معمولا وقتی بیشترین نتیجه رابه بار می آورد که از رسانه ها و روش های مختلف برای رساندن پیام به مخاطب استفاده کنیم . سازمان ها و شرکت های بزرگ و با سابقه این مطلب را می دانند و می کوشند پیام های خود را با رسانه های مختلف به مخاطبان برسانند . این شرکتها معمولا ” از رادیو ، تلویزیون ، سینما ، مطبوعات ، تبلیغات محیطی‌ ( پوستر ، بیلبورد ، اتوبوس ، … ) بخوبی استفاده می کنند و در سال های اخیر روش های مختلف تبلیغات آنلاین را هم به این مجموعه افزوده اند . اگر بودجه شما کفاف تبلیغ در رسانه های گرانقیمت را نمی دهد ، از سایر انواع تبلیغات آنلاین استفاده کنید . درج آگهی در خبرنامه های آنلاین و ارسال ای میل های تبلیغاتی از نمونه هائی است که درکنار تبلیغات بنر می تواند به شما کمک کند .

Untitled 1 راهکارهای افزایش بهره‌وری بنر های تبلیغاتی در طراحی بنر از گرافیک ، انیمیشن ، و سایر جلوه های بصری بهره بگیرید .
ترکیب بندی ، رنگ ، نور ، حرکت ، حروف و خطوط زیبا اثر محسوسی بر جلب توجه بینندگان و موفقیت بنر های شما دارد . نثر زیبا و روان ( که پیشتر به آن اشاره شد ) نیز در ترکیب با این عوامل اثر گذارتر می شود . این مجموعه ممکن است مدت ها در ذهن بیننده بماند و به اهداف آگهی دهنده کمک کند . برای طراحی بنر ها از افراد متخصص و با تجربه استفاده کنید . هزینه طراحی بنر رقم درخور توجهی نیست اما اثر مهمی بر تبلیغات شما دارد.

درباره‌ی azizi

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code class="" title="" data-url=""> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong> <pre class="" title="" data-url=""> <span class="" title="" data-url="">