مطالب تازه
خانه » اخبار گرافیک » روانشناسی رنگ ها در طراحی بنر و لوگو

روانشناسی رنگ ها در طراحی بنر و لوگو

روانشناسی رنگ ها در طراحی بنر و لوگو

رنگ ها در طراحی بنر یک ابزار ارتباط بصری مهم میباشد که می تواند به طور صمیمانه ای بر روانشناسی بیننده در سطحی نیمه هشیار تاثیر بگذارد. رنگ می تواند در تایین یک ارتباط مصرف کننده با محصول داده شده یا کمپانی کمک کند و نقشی مهم در به خاطر ماندن برند در ذهن بیننده دارد.

color روانشناسی رنگ ها در طراحی بنر و لوگو
رنگ می تواند یک گوناکونی عظیم از احساسات و حتی خاطرات را بیرون بکشد. یک تفسیر شخصی از رنگ می تواند به فاکتور هایی مانند سن، ملیت، حرفه، علاقه، و اولویت های شخصی بستگی دارد.
برای مثال، زمان رویارویی با یک محصول جدید، رنگ و ظواهر بصری (۹۳%) دیگر فاکتور ها مانند بافت (۶%) و صدا و بو (۱%) در ذهن مصرف کننده باقی می ماند. حتی جالب است که بدانید ۸۵% از خریداران می گویند که رنگ یکی از دلایل اصلی آن ها برای انتخاب و خریدن یک محصول است. از این رو این توضیح نمی تواند به اندازه کافی در استفاده صحیح از رنگ موثر باشد، شما باید به طور کامل درک دقیقی از هدف افراد مورد نظرتان داشته باشید.
تحقیقات نشان داده است که رنگ شناسایی یک برند را بیشتر از ۸۰% بالا می برد. این یک آمار شگفت انگیز است زمانی که شمابه این قضیه فکر کنید که اعتماد مشتری، ارتباط مستقیم با مطرح شدن یک برند را دارد.
در زمان طراحی بنر یا لوگو شما باید به طور عاقلانه ای شاخه های رنگی را نظر داشته باشید و حتما از یک راهنمای روانشناسی رنگ استفاده کنید

 

درباره‌ی jaber

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code class="" title="" data-url=""> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong> <pre class="" title="" data-url=""> <span class="" title="" data-url="">