مطالب تازه
خانه » مقالات » ساخت بنر

ساخت بنر

ساخت بنر

بنر چیست؟

ارائه پیام تبلیغات در قالب و فرمت گرافیک و با شیوه هنری، شمای کلی بنر می باشد. بنرها همانند پوسترها جهت تبلیغات طراحی و چاپ می گردند و پیام تبلیغاتی خود را در قالب یک طرح هنری و گرافیکی به مخاطب عرضه می دارند. متون به کار رفته در طراحی بنرها اغلب تبلیغاتی است و از جملات زیبا و آراسته در آن استفاده می گردد. هزینه طراحی و چاپ بنرها معمولا از پوسترها ارزان تر هستند زیرا جنبه تبلیغاتی آن بالاتر و در نتیجه صرفه اقتصادی آن باید بیشتر باشد

 

نغب ساخت بنر

 

 

انواع بنرها

بنرها از لحاظ سایز و از لحاظ افقی یا عمودی بودن و نیز از لحاظ دیجیتالی یا چاپی بودن به چند دسته تقسیم می شوند.

 

خه7ف ساخت بنر

 

بنرهای دیجیتالی

بنرهای دیجیتالی براساس طول و عرضشان در واحد پیکسل به انواع مختلف تقسیم می گردند.برخی از بنرها به صورت ثابت و برخی به صورت فلش یا تصاویر متحرک یا در برخی موارد چرخان، طراحی می گردند. بنرهای دیجیتالی در صفحات وب و صفحات دیجیتالی نمایش داده می شوند و اغلب آنها دارای یک عنصر چشمک زن در درون خود می باشند. وجه مشخصه بنرهای دیجیتالی همان چشمک زن بودن آنها می باشد. برخی از آنها به صورت thumbnail یا کوچک بوده که به تمبر پستی نیز شهرت دارند و معمولا در حواشی و کناره های صفحات دیجیتال و وب سایت ها، قرار داده می شوند. اما بنرهای بزرگ که سایز استاندارد آن ۴۶۸ و یا ۱۲۰ پیکسل پهنا و ۶۰ پیکسل ارتفاع می باشد، در قمست های اصلی سایت مثلا در هدر یا سردر سایت قرار داده می شوند و از بنرهای درشت محسوب می شوند.

بنرهای دیجیتالی گاهی در وب سایت های پربازدید برای آگهی، گذاشته می شوند و گاهی هم از طریق وب سایت های آگهی دهنده و مخصوص تبلیغات، در معرض نمایش قرار داده می شود.

بنرهای چاپی

تمامی تعریف هایی که برای بنرهای دیجیتالی وجود دارد در بنرهای چاپی نیز صادق است، با این تفاوت که بنرهای چاپی متحرک و چرخان یا چشمک زن نیستند و به صورت ثابت طراحی می شوند. از آنجاکه قابلیت جلب مخاطب از طریق تحرک و چشمک زنی را ندارند، باید توسط رنگ ها و المانهایی مناسب، نظر مخاطب را به خود جلب نمایند.

 

مخعغ ساخت بنر

 

 

نکاتی در طراحی بنر

طراحی بنر خوب نقش بسزایی در موفقیت و عدم موفقیت تیم تبلیغاتی شما دارد. تجربه طراحان نشان می دهد که نکات زیر می توانند منجر به افزایش کلیک خوری بنر شما و در نتیجه فروش بیشتر برای شما شود.

 

مهعغ 300x111 ساخت بنر

 

بایدها در طراحی بنر

از انیمیشن استفاده کنید.
انیمیشنها می توانند بشدت نرخ کلیک خوری بنرها را افزایش دهند. انیمیشن ها می بایست با دقت زیادی استفاده شوند تا توجه بازدید کنندگان را به خود جلب کنند نه آنکه آنها را اذیت کنند.

برای چنین بنرهایی که دارای انیمیشن می باشند، قوانین زیر صدق می کند:

  • انیمیشن ها می بایست به اندازه کافی زیرکانه باشند تا توجه بازدید گنندگان را به خود جلب نمایند ولی این موضوع نباید به حدی باشد که بنر حالت خودنمایی به خود بگیرد و با طرح وب سایت در تضاد باشد و یا آزار دهنده باشد.
  • انیمیشن هایی که حلقه ای از بی نهایت را طی می کنند، آزار دهنده هستند. در عمل بهتر است انیمشن ها، ۷ تا ۱۰ بار اجرا شوند و سپس پیام اصلی را در آخرین فریم از انیمشن بر جای گذارند.
  • برعکس، برخی از بازدید کنندگان، پیش از بارگذاری کامل صفحه و اجرای کامل انیمیشن، آن را متوقف می کنند. در نتیجه، ایده خوبی است که برای تبلیغات در صفحاتی که زمان بارگذاری زیادی دارند، پیامتان را در خلال اولین فریم قرار دهید.

داشتن ویژگی تعاملی
قرار دادن تصاویر گرافیکی روی بنر نظیر اینجا کلیک کنید یا ارسال کنید می تواند بشدت نرخ کلیک خوری را افزایش دهد.

استفاده از رنگهای درخشنده
بنرهایی به رنگ آبی، زرد، و سبز، نرخ کلیک خوری بالاتری را نسبت به بنرهای سیاه و سفید دارد. از رنگ قرمز، خیلی کم استفاده کنید.

از کلمه رایگان در بنر استفاده کنید
بسته به آنچه که ارائه می دهید، کلمه رایگان می تواند نرخ کلیک خوری را افزایش دهد. بعنوان مثال، ارائه دموی رایگان نرم افزار، بخوبی جواب خواهد داد. برعکس، ارائه وجهه رایگان به ازای کلیک، درصد شبهات را افزایش می دهد چراکه آنها می خواهند بداند وجهه به چه شکل دریافت می گردد.

مزیتی را برای کلیک کردن روی بنر، در نظر بگیرید
بعنوان مثال، آیا ترافیک بالاتری می خواهید؟ یا نیاز به مشاور مالیاتی دارید؟. جواب چنین سوالهایی، در سایت شما می باشد.

پیامتان را کوتاه نگه دارید
بنرهای ساده، نرخ کلیک خوری بالاتری را نسبت به بنرهای پر کلمه و غیر قابل تمرکز دارند.

لینک بنر را به یکی از صفحات داخلی سایت تان قرار دهید
وقتی کسی روی بنر کلیک می کند، می خواهد مستقیم به صفحه ای که اطلاعات مورد نظر را می خواهد هدایت شود. بازدید کنندگان شما نمی خواهند به صفحه اصلی سایت تان بروند و آنجه سرگردان یافتن اطلاعات مورد نظر شوند.

بنرهایتان را بطور مرتب تغییر یا بروز رسانی کنید مطالعات نشان می دهد که نرخ کلیک خوری، بطور وحشتناکی پس از ۲ هفته کاهش می یابد. نرخ کلیک خوری، معمولا هنگامیکه بنر جدیدی ظاهر می شود، بالاتر خواهد رفت.

برای یافتن موثرترین طرح بنر برای حرفه تان، می بایست در طی مدتی، دست به آزمایش بزنید. آزمایش به معنای آن است که بنر را مدتی قرار دهید و نتیجه را مشاهده کنید (یعنی نرخ کلیک خوری و میزان فروش). سپس یکی از اجزای طرح بنر را نظیر یک رنگ، یا یک فونت، عوض کنید و مدتی دیگر، بنر را آزمایش کنید و نتیجه را مشاهده کنید. طرحهای بنرهایی که منجر به فروش بیشتری برای شما می شوند، می بایست در توسط تیم تبلیغاتی شما نیز مورد استفاده قرار گیرد.

درباره‌ی azizi

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code class="" title="" data-url=""> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong> <pre class="" title="" data-url=""> <span class="" title="" data-url="">