مطالب تازه
خانه » دسته‌بندی نشده » طراحی بنر و بیلبوردهای تبلیغاتی به روش مک دونالد‎

طراحی بنر و بیلبوردهای تبلیغاتی به روش مک دونالد‎

طراحی بنر و بیلبوردهای تبلیغاتی به روش مک دونالد‎

بیلبوردها و تبلیغات بنری مک دونالد به یقین جزء برترین ها در این حوزه هستند. در کمپین های اخیر مک دونالد نیز شاهد اوج خلاقیت مک دونالد و ریز بینی های آن نسبت به بکار گیری یافته های نورومارکتینگ در طراحی بیلبورد و بنرهای تبلیغاتی هستیم.

  1. زبان تصـاویر

تصاویر بزرگ ساده و با جزییات به سرعت نگاه مشتری را به خود جلب می کند. نتایج تحقیقات بازاریابی حاکی از آن است که مصرف کنندگان واکنش هیجانی مثبت تری را در قبال دیدن تصویر آشنا و پر جزئیات از خود بروز می دهند و نمی توانند از آن چشم بپوشند.

  1. جایگاه تصویر

قرار گیری تصویر در سمت چپ بیلبورد و بنرها در واقع به مغز ما کمک می کند تا با سرعت بالاتری تصویر را درک کنیم. چیزهایی که در سمت چپ دید ما قرار دارند با کیفیت و سرعت بالاتری در نیمکره راست مغزمان ادراک و پردازش می شوند و بالعکس.

  1. تضاد در طراحی

مغز از تضاد لذت می برد و تضاد تولید ارزش می کند. تضاد زمینه اضطرار لازم برای تحریک مغز بوجود می آورد. تضاد را می توان به بهترین صورت ممکن در قالب رنگها و تصاویر به نمایش درآورد. جان مدینا در کتاب “قوانین مغز” می گوید که مخاطبان تنها پس از گذشت سه شبانه روز از شنیدن کلمات شفاهی فقط قادرند ۱۰ درصد کلماتی را که شنیده اند را به خاطر آورند. حال آنکه افزودن یک تصویر بویژه با استفاده از المان های متضاد می تواند نرخ یادآوری را بالغ بر ۶۵درصد کند. تضاد موتور محرکه ی تصمیم گیری در مغز است و فرآیند یادآوری را تسریع می بخشد. بنابراین تضاد رنگی در طراحی بنرو بیلبوردها موجب توجه بیشتر مخاطبان خواهد شد.

  1. پیام ساده و اغنا کننده

شاید ایجاد یک پیام ساده، به یاد ماندنی و اثر بخش یکی از دشوارترین فعالیتهای بازاریابی می باشد. پیام باید متفاوت، کوتاه، به یاد ماندنی ، درمانگر(برطرف کننده درد مشتری) اصیل(متمایز از رقبا) و قابل اثبات باشد.

 

درباره‌ی نرگس جلیلی

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code class="" title="" data-url=""> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong> <pre class="" title="" data-url=""> <span class="" title="" data-url="">