مطالب تازه
خانه » مقالات » عوامل مهم در اثربخشی لوگو

عوامل مهم در اثربخشی لوگو

لوگو طرحی گرافیکی می باشد که  مهمترین مشخصه برای نشان دادن سازمان شما در بین مردم است . این طرح کوچک باعث می شود نام تجاری شما قابل شناسایی باشد و شما را نسبت به رقبای خودتان متمایز کند . هدف اصلی لوگو این است که یک علامت و یا یک سمبول را در ذهن مردم پدیدار کند و آن را برای همیشه فراموش ناشدنی قرار دهد . لوگو باید حس احترام و اعتماد را در بیننده القاء کند . این اصل را نباید فراموش کنید که ، لوگو صرفا یک امضا یا نشانه ای برای کمک به مصرف کننده گان در شناسایی یک نام خاص می باشد . لوگوها برای فروش محصولات نیستند، بلکه آنها تنها هویت را ایجاد میکنند .

.ساده و پایدار بودن

موفق ترین لوگو برندهای دنیا چند اصل ساده را دنبال کرده اند . آرم باید ساده، مناسب و منحصر به فرد باشد . مردم طرح های ساده را راحت تر به رسمیت میشناسند . مدت زمان زیادی طول میکشد تا هویت نام تجاری به واسطه لوگو در ذهن ها پدیدار بماند و شما نیز باید اطمینان حاصل کنید که لوگو طراحی شده شما باید از همچین ویژگی برخوردار باشد تا مدت پایداری آن نیز باید به طول انجامد .

logo2 300x120 عوامل مهم در اثربخشی لوگو

لوگوی مرورگرمعروف

 

.عدم ضرورت استفاده از نام محصولات

برای موثر واقع شدن یک لوگو نیازی به این نیست که طراحی آن لوگو چشمگیر باشد . طراحان حرفه ای و متخصص نیز نشان می دهند که نیازی نیست که برای طراحی لوگو مستقیما از نام شرکت و یا نام محصولات مربوطه بر روی لوگو استفاده کرد . برخی از مارک های معروف و موفق مثل  مک دونالد ، نایک و یا تلویزیون ABC، در لوگو خود از گرافیک خاص و یا متون مربوط به شرکت استفاده نکرده اند ،اما به دلیل استفاده به جا و موثر از طراحی، طرح های رنگی ، بازرایابی و اقتدار، جزو برندهای به یاد ماندنی به حساب می آیند .

80877000 5075349 thmb عوامل مهم در اثربخشی لوگو

 . اندازه و تطبیق پذیری

یکی دیگر از جنبه های مهم در طراحی لوگو ،همه کاره بودن آن می باشد . باید اطمینان حاصل کرد که وقتی لوگو به صورت طرح تک رنگ یا رنگ معکوس چاپ میشود، بزرگ به نظر برسد . باید لوگو خود را در اندازه های مختلف نگاه کنید و اینکه این سوال را از خود بپرسید : آیا این لوگو برای نمایش بر روی مثلا کارت ویزیت یا بیلبورد مناسب است ؟ کارشناسان می گویند که طراحان ابتدا شروع به طراحی لوگو سیاه و سفید کرده و سپس بعد از تایید نهایی طرح آن را رنگ آمیزی میکنند . رنگ های ذهنی موجب ایجاد احساسات متفاوت در بینندگان مختلف میشود، بهتر است برای حفظ ثبات و پایداری در لوگو آن را ساده  طراحی کرد .

.  رنگ و تایپوگرافی

تایپوگرافی و رنگبندی مورد استفاده در لوگو نیز باید مطابق با کار سازمان باشد . مثلا استفاده از رنگ بندی با رنگ های گوناگون و متفاوت و  فونت های پر حباب در هنگام طراحی یک لوگو برای  یک شرکت بیمه و یا یک شرکت حقوقی نامناسب است و همچنین استفاده از فونت های ظریف و یا رنگ های مبهم در طراحی یک لوگو برای فروشگاه اسباب بازی نیز نامناسب می باشد.

apple logo comparison 300x143 عوامل مهم در اثربخشی لوگو

آرم شرکت اپل

بهترین طراحی بنرولوگوازطریق سایت ما

درباره‌ی نرگس جلیلی

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code class="" title="" data-url=""> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong> <pre class="" title="" data-url=""> <span class="" title="" data-url="">