مطالب تازه
خانه » مقالات » نکاتی در مورد طراحی کارت ویزیت

نکاتی در مورد طراحی کارت ویزیت

کارت ویزیت یکی از مهمترین و ساده ترین ابزار بازاریابی به شمار می رود. توسط آن شما خود و کسب و کارتان را در کمترین زمان به دیگران معرفی می کنید. بنابرین برای طراحی آن باید وقت کافی اختصاص دهید. چند نقطه ضعف  را که در اغلب کارتهای ویزیت وجود دارد که باید به شدت از آنها پرهیز کرد.

 
templates cards qpr 300x264 نکاتی در مورد طراحی کارت ویزیت

 
1- استفاده از عکسهای نامناسب
کارت ویزیتی دریافت کردم که بیشتر شبیه به کارت ویزیت میوه فروشی ها بود! البته زمینه کاری شرکت واردات سخت افزار کامپیوتر بود، ولی طراح خلاق کارت ویزیت برای نمایش تفاوت آنها با دیگران از عکس چند میوه استفاده کرده بود که یکی از آنها رنگی متفاوت داشت. کارت ویزیت مکان مناسبی برای نمایش خلاقیتهای طراح نیست و صرفا جهت معرفی و بازاریابی کسب و کار بکار می رود.

۲- عدم استفاده از جملات توضیحی
شرکتها دو دسته هستند:  “بسیار معروف” و “معمولی“. شرکتهای بسیار معروف نیازی به توضیح کسب و کار خود ندارد و اگر بر روی کارت خود بنویسند مایکروسافت ، همه می دانند که چه کاری انجام می دهد. شرکتهای معمولی، شرکتهایی هستند که غالب افراد آنها را نمی شناسند. چنین شرکتهایی باید کارشان را در یک یا دو جمله توضیح دهند. کارتی دریافت کردم که بر روی آن نوشته شده: موسسه رهپویانت خرد، مجری پروژه های اتوماسیون. آیا با این عبارت دقیقا متوجه می شوید این شرکت چه کمکی به شما می کند؟ بجای آن می توان نوشت: “اطلاع‌رسانی سریع با سامانه ارسال پیامک انبوه “. این جمله سرنخی ارائه می کند که نشان می دهد همکاری با این شرکت، امکان اطلاع‌رسانی به پرسنل و مشتریان را به آسانی برای شما فراهم می‌سازد. بنابرین انگیزه بیشتری برای تماس و گرفتن اطلاعات بیشتر می دهد.

۳- اطلاعات تماس
سعی کنید در کارت ویزیت روشهای تماس (آدرس،‌تلفن، سایت،‌ ایمیل‌و غیره) به خوبی داده شود. حتی در شرکتهایی که تعداد پرسنل زیاد است درج شماره داخلی (برای جلوگیری از اتلاف وقت مشتری پشت بوق‌ و ریتمهای خسته‌کننده تلفن سانترال) میتواند مفید باشد.
1002 qpr 300x270 نکاتی در مورد طراحی کارت ویزیت
۴- سایز استاندارد
برخی مواقع کارتهای عجیب و غریبی از مشتریان یا همکاران دریافت کرده‌ام که البته برای بار اول نظرم را جلب کرد. مثلا کارت ویزیت یکی از دوستان هم‌دانشگاهی که دو برابر کارت ویزیت معمولی بود و از وسط تا میشه و رنگ مشکی آن جلب توجه میکرد. اما وقتی خواستم آن را در کیف کارت ویزیت جای دهم مجبور شدم تا کنم و در این حالت اغلب اطلاعات آن مخفی شد، به طوری که هر بار برای مشاهده شماره تلفن، آن را باید از داخل کیف بیرون بیاورم.

۵- مشخصات و اطلاعات تماس در کنار هم
شاید دیده باشید که در برخی کارتها، نام شرکت، نام و سمت شغلی فرد در یک سو چاپ شده و اطلاعات تماس در سوی دیگر. این امر باعث می‌شود هر دفعه برای دیدن اطلاعات تماس آن را از کارت ویزیت درآورده و دوباره در جای خود قرار دهیم. پس بهتر است نام و مشخصات فرد در یک سمت کارت بیاید. البته برای کسانی که میخواهند کارت دو طرفه داشته باشند، بهتر است پشت کارت به اطلاعات جانبی اختصاص یابد.

۶- شلوغی کارت
حتما کارتها ویزیتهایی را دیده‌اید که پر از عکس و متن هستند. این کارتها بیشتر شبیه بروشورهای کوچک شده هستند و نه کارت ویزیت. در کارت ویزیت فقط قرار است اطلاعات تماس و زمینه فعالیت شغلی را به بهترین وجه به مخاطب یادآور شویم.

 

business cart colorful qpr 300x195 نکاتی در مورد طراحی کارت ویزیت
7- آدرس سایت
اگر وب‌سایت خود را اصلاح نکرده‌اید،‌ یا مطالب مناسب ندارد و همه جای آن نوشته شده “درحال‌ساخت“، یا ظاهر مناسبی به جهت گرافیکی ندارد، پس بهتر است از درج آن در کارت ویزیت خودداری نمایید. زیرا نداشتن وب‌سایت بهتر از داشتن یک وب‌سایت بی‌نظم و بدشکل است.

۸- شماره تلفن
در کارت یکی از شرکتهای فعال در زمینه انفورماتیک فقط ایمیل و آدرس سایت شرکت درج شده بود. این کار باعث ایجاد ذهنیت بدی در مورد شرکت شما خواهد شد، مثلا خانه‌به دوش بودن شما، یا غیرمعتبر بودن و امثال آن. ضمنا همیشه اینترنت در دسترس نیست که برای تماس با شما و یافتن شماره تلفن به سایت شما مراجعه کرد.

درباره‌ی نرگس جلیلی

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code class="" title="" data-url=""> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong> <pre class="" title="" data-url=""> <span class="" title="" data-url="">