مطالب تازه
خانه » مقالات » نکات مهم درباره طراحی بنر (۲)

نکات مهم درباره طراحی بنر (۲)

در این مقاله می خواهم ادامه نکات طراحی بنر را برای شما ذکر کنم.

  • به طور واضح مشخص کنید مخاطبان چه کاری انجام دهند..

وقتی که درگیر فرایند ساخت آگهی تان هستید، شما دقیقا می دانید که مخاطبانتان باید چه کاری انجام دهند. با توجه به اینکه مخاطبان به صورت مشخص ممکن است انگیزه شما را نداند، بهترین کار این است که به طور واضح مشخص کنید که مخاطبان چه کاری باید انجام دهند.

هر کاری که انجام می دهید سعی نکنید مخاطبان را گمراه کنید، بنرها می توانند امید بخش باشد، پس مهم است که کاربران بعد از کلیک دچار احساس بد نشود. اگر بین معرفی شرکت یا معرفی یک محصول خاص دچار تردید هستید، روش دوم را انتخاب نموده و به مخاطبان به صورت مشخص بگویید که برای استفاده از محصول چه کاری باید انجام دهند. مخاطبان در جستجوی محصولاتی هستند که مشکلات آنها را به نحوی حل نماید. عنوان ساده “کلیک کنید برای …” ممکن است مقداری فریبنده به نظر برسد، اما شما می توانید از عناوین مشخص تری مانند استخدام برنامه نویس، گزارش رایگان ما را بخوانید، به مسابقه ما بپیونید، برای بازی کلیک کنید، آموزش رانندگی را آغاز کنید و .. استفاده نمایید.

magnifying glass 203x300 نکات مهم درباره طراحی بنر (2)

نکات مهم درباره طراحی بنر

  • راهکارهای متفاوت را امتحان کنید

نظر کسانی که درگیر تولید بنرتان نمی باشد را در مورد آن جویا شوید. همیشه چشم سوم به خوبی کار می کند، اگر آنها متعلق به گروه هدف شما باشند، چه بهتر. ذهن های آزادتر ایده های جالبی را به ارمغان خواهند آورد. شما حتی می توانید نسخه های مختلفی از بنر خود را ساخته و از افراد مختلف نظرشان را جویا شوید.

huge.9.45808 300x206 نکات مهم درباره طراحی بنر (2)

نکات مهم درباره طراحی بنر

  • انتخاب فونت

سوال این است چه فونتی را انتخاب کنیم، فونت مناسب تاثیر زیادی در خروجی طراحی بنر دارد، پرسش اول این است فونت نازنین یا یکان یا ترافیک؟فونت های نازنین و یکان برای متن فارسی + sans seif برای متون انگلیسی و ترافیک برای شماره تلفن ها مناسب ترین انتخاب به نظر می رسد.

cool font thumb 300x171 نکات مهم درباره طراحی بنر (2)

نکات مهم درباره طراحی بنر

  • نکاتی در مورد انتخاب رنگ

رنگ ها می توانند اثر گذاری تبلیغ شما را بیشتر نمایند. استفاده از رنگ های قوی مانند قرمز و نارنجی روشن جلب توجه می کند. رنگ های کم روح تر به بنر شما شخصیت و ظرافت می دهد. اما انتخاب یک رنگ مناسب فقط یک تلاش هنری نیست و به بحث های بازاریابی و روانشناسی مرتبط میباشد. “”” (نویسنده : که من در مورد روانشناسی رنگ ها برایتان مقاله گذاشتم) “””

رنگ ها می توانند برای تاکید، مشخص کردن چیزی و هدایت کاربران به کاری که باید انجام دهند، استفاده گردند. همچنین رنگ ها می توانند رنج وسیعی از حس ها را برانگیزند. در هنگام انتخاب رنگ برای بنر توصیه می شود به رنگ وب سایتی که بنر در آن قرار می گیرد دقت شود، شما می توانید از همان رنگ وب سایت برای اینکه بنر شما اشتباهی جزء محتوای اصلی وب سایت دیده شود استفاده نمایید. البته اشتباهی کلمه مناسبی نیست، اگر شما چیز قابل ارزشی برای ارائه داشته باشید.

Mind Eclipse  Color by inthename1 233x300 نکات مهم درباره طراحی بنر (2)

نکات مهم درباره طراحی بنر

از بنرهایی که رنگ های مختلف در آن با سرعت تغییر می کند اجتناب کنید، این نوع بنرها چشم خوانندگان را به شدت آزار می دهند. شما می توانید از وب سایت های از قبیل kuler یا colorRlovers برای انتخاب رنگ بنر خود استفاده نمایید.

  • منطقی از تصاویر استفاده کنید

گفته می شود یک تصویر با ارزش تر از ۱۰۰۰ کلمه است، من نمی دانم این عدد دقیقاست یا نه! اما ایده این است که تصاویر می توانند قدرت زیادی به بنر داده و پیام های پیچیده را با کلمات کمتری به مخاطبان برسانند. همچنین تصاویر قادرند توجه بیشتری را جلب نمایید.

البته یک مشکل تصاویر حجم فایل آن نسبت به پیام های متنی و برداری و المان های دیگر گرافیکی است. بنابراین اگر از تصاویر درست استفاده نشود ممکن است حتی توسط بسیاری از وب سایت ها تبلیغ شما پخش نشده و اگر پخش شود توسط بسیاری از مخاطبین دیده نشود.

banner 1 copy 300x128 نکات مهم درباره طراحی بنر (2)

نکات مهم درباره طراحی بنر

  • آگهی خود را زنده کنید

عموما دو نوع تبلیغ بنری وجود دارد: تبلیغات ثابت و تبلیغات متحرکبنرهای ثابت از نوع فایل های JPG ، PNG و GIF هستند که معمولا توسط نرم افزارهای حرفه ای ویرایش تصاویر از قبیل فتوشاپ تولید می شوند. “حسن اصلی اینگونه از بنرها حجم کم آنها است و همچنین بینندگان را نیز اذیت نمی کند.

بنرهای متحرک از نوع فایل های فلش SWF و یا GIF متحرک می باشند. بنرهای فلش توسط نرم افزارهای از قبیل Adobe Flash تولید می شوند و ” حسن آنها ارائه فیلم های متحرک پیچیده می باشد در سمت دیگر GIF متحرک توسط نرم افزارهای از قبیل Adobe Image Ready تولید شده و برای متحرک سازهای بسیار ساده در حد چند اسلاید استفاده می شود.

بنرهای متحرک توجه بیشتری را توسط مخاطبان جذب می کنند. علاوه بر این، این نوع بنرها با استفاده از ویژگی متحرک بودنشان می توانند پیام های پیچیده تری را به مخاطبان انتقال دهند. با استفاده از متحرک سازی شما می توانید یک داستان را برای مخاطب تعریف کنید و مقدمه ای از آن را گفته و برای شنیدن ادامه داستان او را به وب سایت خود هدایت نمایید.

walkCycle نکات مهم درباره طراحی بنر (2)

نکات مهم درباره طراحی بنر

درباره‌ی والا علیزاده

" متولد 1369 تهران " _ " تحصیلات در مقطع کارشناسی گرافیک ،دانشگاه علم و فرهنگ – دیپلم گرافیک " من آشنایی و علایق خود را با دنیای طراحی مدیون علاقه شدید به نقاشان و هنرمندان بزرگ داخلی و خارجی هستم. مشخصه تجربه اندوزی و جستجو گری و همچنین خلاقیت برای هنرمندان امری مهم تلقی می شود و من نیز خود را از این قاعده مهم خارج نمی دانم.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code class="" title="" data-url=""> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong> <pre class="" title="" data-url=""> <span class="" title="" data-url="">