مطالب تازه
خانه » مقالات » نکات مهم درباره طراحی بنر (۳)

نکات مهم درباره طراحی بنر (۳)

ادامه نکات طراحی بنر…

  • با متحرک سازی سعی نکنید، دیگران را فریب دهید.

اگر چه با متحرک سازی ، بنر شما زنده می شود اما ممکن است همین عامل، بنر شما را نابود کند. ایده بدی است که بنر خود را از پرش های نامانوس، عوض شدن رنگ های قوی، حرکت های سریع پر نمایید. خود را به جای مخاطبان قرار دهید، شما اینگونه بنرها را دوست دارید؟

مشکل دیگر بنرهای متحرک حجم زیاد فایل آنهاست شما باید دقت کنید که این حجم از مقدار معقولی (۴۰ کیلوبایت) بیشتر نشود. چون در این صورت ممکن است توسط خیلی از مخاطبین بنرهای شما دیده نشود.

the puppet master by mini zilla d325mdn 212x300 نکات مهم درباره طراحی بنر (3)

نکات مهم درباره طراحی بنر

  • از تکرارهای منطقی استفاده کنید

بنرهای تکراری نوعی از بنرها هستند که بعد از اتمام سناریو بنر، دوباره آنرا تکرار می کنند. آیا از تکرار باید استفاده کرد یا نه؟ پیشنهاد ما این است، نه ، زیرا بنرهای که تکرارشان هیچ وقت به پایان نمی رسد برای بیننده ها آزار دهنده هستند. بالاخص در کامپیوترهای که سرعت پردازش پایینی دارند. IAB توصیه می کند که طول بنرهای متحرک با تکرار یا بدون تکرار بیشتر از ۱۵ ثانیه نباشد.

  • از پاپ آپ اجتناب کنید!!

بر طبق نظر IAB مخاطبان پاپ آپ ها را جزیی از سایت اصلی می دانند و ۹۰ درصد آنها این موضوع را آزاردهنده می دانند و این چیز جدیدی نیست، و البته امروزه اغلب مرورگرها به صورت اتوماتیک پاپ آپ بلاکر را در ساختار خود قرار داده اند. البته مشکل فقط این نیست که کاربران این پاپ آپ ها را نمی بیند بلکه آنهایی هم که می بییند از پاپ آپ متنفرند.

screen shot 2012 03 20 at 11.25 300x186 نکات مهم درباره طراحی بنر (3)

نکات مهم درباره طراحی بنر

  • بنرهای تعاملی

“بنرهای تعاملی” نوعی از بنرهای فلش با ترکیب تصویر، متن، صدا و ویدیو هستند. این بنرها با کاربران تعامل می کنند، کاربران را به یه یک بازی دعوت می کنند، امکان این را می دهند که کاربر صدا را روشن و خاموش کند، آیتمی را از دراپ دان انتخاب کند و …

این نوع از بنرها از تکنولوژی دیگر از قبیل جاوا اسکریپت، جاوا و HDML5 استفاده می کنند، این نوع از بنرها به شدت در حال رشد می باشد و تبلیغ کنندگان به شدت دیوانه این بنرها هستند و دلیلش این است که اینگونه بنرها بهتر از بنرهای دیگر جواب می دهند. این بنرها با توجه به اینکه اجازه تعامل را به کاربران می دهند به طرز چشم گیری تجربه کاربری را بهبود می بخشند.

این بنرها عموما برای استفاده کنندگان جالب می باشند و به استفاده کنندگان اطلاعات کاملی را ارائه می کنند. و کلیک های بیشتری نسبت به بنرهای ثابت و متحرک می گیرند و ما به شدت استفاده از این نوع بنرها را توصیه می کنیم. و تنها مشکل آنها هزینه و زمان تولیدشان است.

javascript examples 15 300x245 نکات مهم درباره طراحی بنر (3)

نکات مهم درباره طراحی بنر

  • با صفحات مقصد خود مهربان تر باشید

غفلت از صفحات مقصد “(صفحاتی که تبلیغات شما به آنها لینک می شود)” اشتباه بسیار بزرگ و پرهزینه ای است. این غفلت می تواند کل کار تبلیغاتی شما را با شکست مواجه کند، چرا؟ به خاطر اینکه این صفحات اولین صفحاتی هستند که مخاطبان بعد از کلیک روی تبلیغ شما با آن مواجه می شوند.

پس بسیار مهم است که ما برنامه ای برای عدم خروج کاربر در چند ثانیه اول از وب سایت خود داشته باشیم. در غیر این صورت کار تبلیغاتی شما چیز جز هدردادن پول نخواهد بود، بنابراین باید توجه زیادی به اندازه توجهی که به طراحی بنر می کنید به صفحات مقصد خود نمایید و یا حتی بیشتر.

داشتن یک بنر جذاب که مخاطبین را به خود جلب کند نصف کاری است که باید انجام شود. صفحات مقصد شما باید شامل بخشی از المان های گرافیکی که در بنر شما استفاده شده باشد، این المان ها می تواند لوگو، تصویر یا هر جزء دیگر گرافیکی باشد. این باعث می شود که این صفحات به چشم مخاطب آشناتر به نظر برسد.

توصیه دیگر این است که بنر شما به صفحاتی که در بنر تبلیغی می شود، لینک گردد نه صفحه اصلی، بینندگان سایت شما زمان کافی برای جستجوی محصولاتی که شما تبلیغ کرده اید را ندارند، شما نباید کاری کنید که بیننده از خود سوال کند، من کجا هستم؟

Road map copy 238x300 نکات مهم درباره طراحی بنر (3)

نکات مهم درباره طراحی بنر

  • از وب سایت های شلوغ دوری کنید

وقتی در جستجوی وب سایت هایی هستید که تبلیغ خود را در آنها قرار دهید، از آنهایی که پر از تبلیغ های مختلف می باشند دوری کنید، حتی اگر ترافیک زیادی داشته باشند. اگر در کنار تبلیغ شما تبلیغات زیادی دیگری باشد، آن وب سایت به شما کمک نخواهد کرد، در این حالت شما با دیگر رقبای خود برای جلب توجه و کلیک رقابت خواهید کرد. علاوه براین، کاربران علاقه زیادی به صفحاتی که پر از تبلیغ است ندارند. تبلیغات بنری زمانی موثر است که در کنار بنر شما بنرهای کمی قرار گیرد.

free website traffic 300x244 نکات مهم درباره طراحی بنر (3)

نکات مهم درباره طراحی بنر

  • از یک آژانس تبلیغات اینترنتی بهره بگیرید

” آژانس های تبلیغات اینترنتی، شرکت هایی هستند که با وب سایت های پرترافیک قراردادهای عمده داشته و می توانند تبلیغ شما را با قیمت مناسبی در آنها پخش نمایند.” در ضمن تجربیات آنها به شما کمک می کند، که شما تبلیغ خود را در مکان های مناسب تر و مرتبط تری با محصول یا خدماتی که ارائه می کنید پخش نمایید. و از همه مهمتر اینکه آنها به نحوه پخش تبلیغ شما رسیدگی می کنند و گزارش تحلیلی مناسبی را برای شما ارائه می کنند.

Thanks for your help 293x300 نکات مهم درباره طراحی بنر (3)

نکات مهم درباره طراحی بنر

  • و … آخرین نکته ها

وقتی شما می خواهید یک کار تبلیغات بنری را آغاز کنید ، با تعریف اهداف تان کارتان را آغاز کنید. خود را به جای مخاطبانتان قرار دهید، از کلمات آنها استفاده کنید، ساده و کوتاه سخن بگویید و از امتحان راهکارهای مختلف نهراسید. طراحی باید پیام شما را به شکل قوی تری نمایش دهد. روی صفحات مقصد خود به شدت سرمایه گذاری کنید. در جاهایی تبلیغ کنید که مشتریان بالقوه شما به آنها علاقمند هستند.نتایج خود را ارزیابی کنید.

shutterstock 57344047 Converted 300x281 نکات مهم درباره طراحی بنر (3)

نکات مهم درباره طراحی بنر

 

درباره‌ی والا علیزاده

" متولد 1369 تهران " _ " تحصیلات در مقطع کارشناسی گرافیک ،دانشگاه علم و فرهنگ – دیپلم گرافیک " من آشنایی و علایق خود را با دنیای طراحی مدیون علاقه شدید به نقاشان و هنرمندان بزرگ داخلی و خارجی هستم. مشخصه تجربه اندوزی و جستجو گری و همچنین خلاقیت برای هنرمندان امری مهم تلقی می شود و من نیز خود را از این قاعده مهم خارج نمی دانم.

۳ نظر

  1. ممنون از مطلب مفیدتون
    به پیشرفت در طراحی کمک میکنه

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code class="" title="" data-url=""> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong> <pre class="" title="" data-url=""> <span class="" title="" data-url="">