مطالب تازه
خانه » مقالات » ۱۰ نکته برای طراحی لوگوهای به درد بخور!!

۱۰ نکته برای طراحی لوگوهای به درد بخور!!

10 نکته برای طراحی لوگوهای به درد بخور!!

می خواهید یک لوگو طراحی کنید. این کار بسیار ساده به نظر میرسه، درسته؟ یک دایره می کشید، نام شرکت را درون آن می نویسید و تمام( من واقعا شنیده ام که یک طراح همچنین کاری را پیشنهاد داده است). متاسفانه اگر می خواهید ارزش پولی که مشتری به شما می دهد را داشته باشید، باید خیلی بیشتر از این ها تلاش کنید.امروزه یک ملیون نفر افراد در صنعت طراحی لوگو، به صورت عمده برای سایت های پر بازدید، لوگوهای به درد نخور طراحی می کنند. چگونه می توان به عنوان یک فرد حرفه ای و جدی از این جمعیت جدا شد و لوگوهایی با کیفیت و به درد بخور طراحی کرد؟ مطالب زیر را بخونید تا این اطلاعات را دریابید.
1. از ابهام های بصری استفاده کنید.

برخی از لوگوهای مورد علاقه ی من در جهان، از تکنیکی که من دوست دارم آن را “ابهام های بصری ” نام گذاری کنم، استفاده می کنند؛ که یک راه بیش از حد فانتزی برای ادغام دو عکس به طریق تفسیری هوشمندانه از یک مفهوم یا ایده ی پیچیده است.

2. رنگ اهمیت حیاتی دارد.

یکی از ملاحظات مهم برای طراحی لوگو پالت رنگ است. این یک تصمیم سطحی و عجولانه نیست، رنگ حامل معانی و ارتباط دهنده ی ایده ها می باشد.گاهی اوقات شما مجبور هستید تا رنگ یک نام تجاری را ثابت نگه دارید، اما بعضی اوقات آزادی استفاده از رنگ های جدید را دارید.رنگ ها در این لوگو شما را به سوی خود جذب می کنند. آن ها شادابی به تصویر می آورند و به شکل چشم انداز بافت بیشتری می بخشند. با این حال به یاد داشته باشید که یک لوگوی خوب، چند منظوره است و حتی به صورت سیاه و سفید نیز خوب به نظر می رسد.

3. از کلیشه ها دوری کنید.

هر چند سال یک بار، یک مدل جدید برای طراحی لوگو ها مد می شود. من شخصا مطالعه روند طراحی لوگو را دوست دارم و پیشنهاد میکنم تا برای به روز ماندن این مدل ها را مطالعه کنید. اما از لوگوهایی که طراحان از یک ایده ی تکراری در آن استفاده کرده اند، متنفر هستم.

4. لوگوی خودی طراحی کنید.

من بعید می دانم که “خودی” یک کلمه ی واقعی باشد، اما ممکن است این واژه بسیار کم در بازاریابی به گوشتان خورده باشد ( بازاریابان عاشق ساختن کلمات جدید هستند). این مفهوم بسیار مهم و مرتبط با نکته ی قبلی است.به جای استفاده از کلیشه ها و ایده های جمعی، باید از یک ایده ی منحصر به فرد استفاده کنید. زمانی که شما یک لوگو طراحی می کنید، باید در نظر بگیرید که آیا لوگوی شما یک لوگوی عمومی و یا منحصر به فرد است؟ آیا احتمال این وجود دارد که دیگران نیز چیزی مانند آن طراحی کنند؟ به خاطر بسپارید که اولین ایده ی شما معمولا عمومی ترین ایده ی شماست (و به ذهن دیگران نیز خطور کرده است). سعی کنید تا یک یا دو دفتر طرح بزنید قبل از اینکه ایده ی خود را برای دنبال کردن انتخاب کنید.

5. همه مدل سفارشی را دوست دارند.

حالا که در مورد موضوع منحصر به فرد بود بحث می کنیم، بهتر است بدانید که تقریبا هیچ چیز مانند حروف سفارشی عالی، لوگوی شما را منحصر به فرد نمی کند.بیشتر مواقع ما لوگوهایی را می بینیم که در آن ها به سادگی یک طرح حروف که برای شرکت مناسب است، از منوی فونت ها انتخاب شده است. اگر کسی به شما پول می دهد تا لوگویی طراحی کنید، مسلما از شما انتظار تلاش بیشتری دارد.
حروف سفارشی به شما کمک می کند تا مطمئن شوید لوگوهای شما همیشه منحصر به فرد باقی می مانند. اگر از فونت ها استفاده کنید، طراحان تقلید کار در یک چشم بهم زدن می توانند لوگوی شما را کنکاش کنند؛ اما تقلید از حروف با دست کشیده شده واقعا به مهارت بالایی نیاز دارد.البته به خاطر داشته باشید که اگر لوگوی شما یک لوگوی معروف است، همیشه دیگران سعی می کنند تا از ان تقلید کنند.

6. تا جایی که می توانید ساده طراحی کنید.

رو راست بگوییم، همه نمی توانند حروف با دست کشیده شده و زیبا از خود بسازند. فقط به خاطر این که شما یک طراح هستید دلیل نمی شود که یک تصویرگر عالی یا چاپچی باشید. (هر چند اگر بودید بیشتر کمک می کرد). اگر شما متناسب با توصیفات هستید، ترسی نیست، هیچ چیز مانع از ساختن یک لوگو عالی نمی شود.در این شرایط این جمله را به خاطر بسپارید: تا جایی که می توانید ساده طراحی کنید. لوگوهای ساده اما قدرتمند نفوذ زیادی در دنیای کسب و کار دارند و همیشه اثبات شده است که بهترین لوگو ها در طی زمان سنجش هستند.

7. تناسب و تقارن را در نظر بگیرید.

وقتی بحث تناسب و تقارن به میان می آید، بسیاری می توانند از کنار آن بی توجه بگذرند اما اگر بخواهیم واقع نگر باشیم، هنوز هم درس های مهمی در این باره داریم. به عنوان مثال لوگوی جدید توییتر را در نظر بگیرید.در اینجا از دایره ها برای گفتن داستان های کیهانی عجیب و غریب که هیچ مفهومی ندارند استفاده نشده است، آنها به سادگی به عنوان یک راهنما برای ایجاد یک لوگوی متعادل با منحنی های سازگار و کمان ها استفاده شده اند.

8. درباره ی فضای منفی فکر کنید. در کنار استفاده از ابهام ها، یکی از روش های قدیمی به کار گیری هوشمندانه ی فضای منفی در طراحی یک لوگو است.
9. منفعل در مقابل فعال

یک جنبه ی جالب طراحی آرم که اخیرا خیلی مد نظر من بوده است، مفهوم القا حرکت یا حس فعالیت به یک لوگو است. این کار همیشه هم مناسب نیست( مانند لوگوی اپل)، اما گاهی اوقات واقعا می تواند لوگو را هم از نظر بصری و هم مفهومی تقویت کند.این مفهوم حتی به اشیا بی جان نیز گسترش داده شده است. ل

10. مفهوم را در یابید.

هر لوگوی خوب، داستانی دارد. پشت یک طراحی زیبا، لوگوهای قدرتمند پر از مفهوم های پنهان و آشکار هستند. نیمی از اوقات من فکر می کنم که طراحان لوگو این مفهوم را تا بعد از اتمام لوگو در نمی یابند، اما به هر حال، خوب است که شما به عنوان یک طراح، به مشتری خود نشان دهید که چقدر فکر و منطق پای طراحی لوگوی تولید شده، صرف کرده اید.
مشتریان فکر می کنند که تنها به چیزی جدید و جالب احتیاج دارند، اما اگر شما به جای آن، لوگویی که به ارزش های اصلی شرکت و ماموریت های آن مرتبط است، ارائه دهید، شما ذهن آنها را منفجر می کنید و آنها برای همین شما را دوست خواهند داشت.

حالا که شما راهنمایی های ما برای طراحی یک لوگوی خوب را خوانده اید، نظر بدهید و اجازه دهید تا ما راجع به کار شما در این باره بدانیم.آیا شما یک طراح لوگوی عالی هستید و یا این چیزی است که برای آن تلاش میکنید؟ کدام یک از نکات بالا برای شما مفید هستند و چه نکاتی را شما می توانید با دیگر طراحان در میان بگذارید؟برای کسب اطلاعات بیشتر درباره طراحی بنر و آرم با ما همراه باشین.

درباره‌ی azizi

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code class="" title="" data-url=""> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong> <pre class="" title="" data-url=""> <span class="" title="" data-url="">